26. september 2015
Ne samo zavorne ploščice, tudi rotor se pri disk zavorah prej ali slej obrabi. Kako hitro, je odvisno predvsem od načina zaviranja. Seveda obstaja še cel kup drugih dejevnikov, kot je kakovost zavornih ploščic in rotorjev, velikost rotorjev, po kakšnem terenu pretežno vozimo...
Kdaj je potrebno rotor zamenjati? Debelina novega Shimanovega rotorja je 1,8mm. Ko se obrabi na 1,5mm in manj, je čas da ga zamenjamo. Če uporabljate Shimanove Ice Tech rotorje, je skrajni čas za menjavo takrat, ko se na površini prikaže aluminijasta sredica.
Potrebno orodje:
•ključ za matico zadnjega verižnika
ali
Katero od omenjenih orodij nam bo prišlo prav, je odvisno od tega, s kakšno matico (zateznim prstanom) je rotor pritrjen. Pri starejših modelih koles s QR-9 osjo, so uporabljene matice, ki jih lahko odvijemo kar s ključem za matico zadnjega verižnika. Če pa imamo obroče pritrjene s thru-axle osjo, bomo potrebovali ključ za Shimanov Hollowtech gonilni ležaj. Več v sestavku "Od ideje do kolesa - Sestavite si kolo".
Menjava rotorja, pritrjenega s center-lock matico je še enostavnejša kot menjava 6 vijačnega rotorja. S ključem za matico zadnjega verižnika odvijemo matico in snamemo rotor. Na isto mesto nasadimo nov rotor, pri čemer smo pazljivi na smer vrtenja. Po navadi zadošča že to, da so napisi na rotorju obrnjeni navzven.
V primeru Shimanovih in Magurinih rotorjev, je namreč popisana (dimenzija, model, smer vrtenja...) le zunanja stran. Matico privijemo z navorom 40 Nm. Če navornega ključa nimamo – za tak navor je potrebna kar precej velika sila.
Ko se odločate za nov rotor, ki je drugačne dimenzije od obstoječega, boste potrebovali nov adapter. Tudi o tem več v sestavku "Od ideje do kolesa - Sestavite si kolo".
• Težo kolesarja
Splošno velja načelo, da težji kolesarji potrebujejo večje rotorje.
• Kaj voziš
Velikost koles, hod vzmetenja in namembnost so zelo pomembni. Zelo okvirno velja, da za cross country vožnjo zadoščajo 160 mm rotorji, lažji kolesarji včasih izberejo celo 140 mm. Sprejemljiva je tudi kombinacija 180 mm spredaj/160 mm zadaj za težje kolesarje. Ta ista kombinacija je pogosta tudi pri polno vzmetenih kolesih. 200mm rotorji so namenjeni za bolj gravitacijsko vožnjo. 20mm večji premer diska naj bi pomenil povečanje zavorne moči za okoli 15 odstotkov. Večina proizvajalcev okvirjev in vilic navaja največjo priporočeno velikost rotorja. Predvsem velja biti pozoren pri vilicah, saj je na trgu precej takih, ki ne dovoljujejo uporabe rotorjev, večjih od 180 mm. Pri zaviranju se pri večjih rotorjih namreč razvijejo precej večje sile, ki utegnejo deformirati vilice.
• Kje voziš
Če na vaših poteh ni epskih spustov in delate bolj malo višincev, se raje odločite za manjše diske. Če pa vozite v pretežno goratih predelih, z dolgimi in strmimi spusti, bodo večji diski bolje opravili svoje delo in se pri tem manj pregrevali.