Spodnje Savinjski krog

65 km

1594 m

4h 5 min

Po glavni cesti iz Celja krenemo proti Laškem. Prečkamo most čez Savinjo, takoj za mostom krenemo desno, pa v hrib proti Košnici. Ena možnost je ne po cesti, ampak po trim stezi, ki se začne kake 300m globje v parku. Tu je vzpon zelo kratek in hud, nekako se pride do Lisce, od tu pa naj bi se prišlo navzdol v Košnico. Na zemljevidu je sicer urisana pot, pa je nisem našel.

Šmohor

Tretja, najbolj enostavna možnost pa je kar po glavni cesti za Laško. Po približno dveh kilometrihzavijemo desno proti Košnici, pa takoj, približno dvajset metrov za odcepom z glavne ceste krenemo levo proti Libojam. Sledi lepa mirna asfaltna cesta do Liboj, kjer pri skladišču železnine, malo pred kamnolomom pridemo na cesto iz Kasaz. Tu zavijemo levo proti Šmohorju. Ko pridemo do konca doline zavijemo desno in v hrib (oznak ni), po asfaltu mimo odcepa za Zabukovico. Asfalt se kmalu za tem odcepom konča, nadaljujemo po makadamu mimo vikendov. Ko pridemo na jaso na koncu vikendov, se velja malo nadihat, saj sledi pol kilometra zelo strmega asfalta. Za strmim delom se še par sto metrov vzpenjamo po gozdni cesti, ko pridemo do kapelice in večjega križišča. Levo gre gozdna cesta proti Šmohorju in Maliču, desno pa proti Mrzlici. Naravnost gre cesta v dolino proti Rečici. Še en kolovoz je tu, malo bolj desno, a vodi le malce globje v gozd. Skratka, gremo po desni cesti za Mrzlico in Kal.

S kolesom na ramenih

Malo naprej od križišča je celo par oznak, na samem križišču pa ne. Po par sto metrih je ostro na desno široka gozdna cesta, po kateri se pride na jaso pod vrhom Gozdnika, bolj ali manj po ravnem. Od tam se nudi lep razgled na Savinjsko dolino. S te razgledne točke je možno kolo nesti na vrh Gozdnika (kakih 15 min). Sto metrov naprej od omenjenega odcepa je še en odcep na desno, precej slabši in blaten kolovoz, a označen. To je pešpot na Gozdnik iz južne strani. Ta kmalu postane nevozna. Zato se vrnemo nazaj na “glavno” cesto in nadaljujemo proti Mrzlici. Cesta gre ves čas blago navzdol, ko pridemo do naslednjega križišča, za Kal in Mrzlico zavijemo desno. Spustimo se torej na desno in čez približno dvajset metrov pridemo do glavnejše makadamske ceste, kjer pa seveda ni označeno nič. Prava smer je desno in v hrib. Ves čas se držimo desno in pridemo do pašnikov in osamljene kmetije Špajzer. Tu se pot konča. Na Mrzlico se nadaljuje pešpot, ostro levo pa gre cesta za Kal. Ena varianta je na Kal (več voziš, manj nosiš) in od tu na Mrzlico, druga pa po pešpoti direkt na Mrzlico. Odločil sem se za slednjo, žal. Sledi kakih 30-45 minut strmega vzpona, porivanje na večjem delu ne pride v poštev. Kolo na rame in stisnjenih zob do vrha.

Povratek

Na cesto, tisto iz Podmeje, pridemo neposredno pod domom. Tik za vikendi, (nad Podmejo!) zavijemo ostro desno in proti Marija Reki. Sledi lep spust po ozkem asfaltu. Na prvem križišču se držimo desno, sicer bi se spustili do Marija Reke, kar pa ni naš cilj. Krenemo torej desno in se spuščamo v Matke. Vseskozi se držimo desno. Hiše ob cesti imajo že hišne številke Matke, in nekje ob cesti je oznaka za Dragov Dom na Homu. Sprva je cesta asfaltna, kmalu se nadaljuje z makadamom. Na tem delu je precej strmo. Ko pridemo do kapelice in križišča v njeni bližini, krenemo levo navzgor do doma in cerkve. Vrnemo se do kapelice in gremo po gozdni poti levo (ne po tisti, kjer smo prišli). Sledi lep “na easy” spust po gozdnem kolovozu, približno dva kilometra. Ko pridemo do glavne ceste, zavijemo desno proti Grižam. Ko v Grižah prikolesarimo do večjega križišča z glavno cesto Žalec – Zabukovica, zavijemo levo navzdol. Čez približno dvesto metrov zavijemo desno proti Kasazam. Vozimo med Mirosanovimi sadovnjaki, našo pot kmalu preseka cesta Kasaze – Liboje. Prečkamo jo in pot nadaljujemo naprej proti Savinji in ob njej nazaj v Celje.