Paški Kozjak

45 km

1024 m

2h 45 min

Za izhodišče sem si izbral parkirišče ob pokopališču Nova Cerkev. Parkirišče je sicer na soncu, je pa tu vedno moč najti prazen prostor. Peljemo po glavni cesti proti Vitanju. V Socki se takoj za mostom odcepimo na levo v smeri Dobrne. Oznake na tem odcepu so komaj opazne. Čez približno dva kilometra gre naravnost cesta proti farmi nojev, desno in v hrib pa cesta proti Dobrni.

Klanec

Po vzponu sledi kratek spust in kmalu pridemo na glavno cesto. Oznaka za Paški Kozjak sicer kaže na desno, vendar zavijemo levo v središče Dobrne. Pri cerkvi zavijemo desno v smeri zdravilišča. Na koncu zdraviliškega kompleksa gremo strmo v hrib, skozi zaselek Klanec. Ta odsek je hudo  strm in je potrebno loviti ravnotežje, da te ne prekucne nazaj. Ko se klanec malo umiri, pridemo pri zadnjih hišah v vasi Klanec na križišče in nadaljujemo naravnost. Kmalu je asfalta konec. Čez dober kilometer pridemo do Lovskega doma Dobrna, kjer se cesta razcepi. Naravnost, oziroma blago desno gre krajša cesta proti Paškemu Kozjaku, ampak ta se v prvem delu spušča. Ker mora temu neobhodno slediti nov vzpon, krenemo na levo po prašni makadamski cesti preko slikovitih pašnikov. Čez dva do tri kilometre pridemo do kmetije Habe. Na levo pelje asfaltna cesta proti Velenju, mi pa gremo desno proti kmetiji, kjer je ceste konec. Kakih sto metrov pred kmetijo zavijemo na slabo gozdno pot na desno. Čez približno kilometer pridemo na osnovno varianto ceste za Paški Kozjak. Kaj hitro pridemo do naslednjega križišča, levo gre pot proti Velenju, desno pa proti Domu na Paškem Kozjaku. Ta je skoraj vedno zaprt, zato nadaljujemo pot. Čez par sto metrov je odcep na levo za Sv. Jošt, kamor pridemo po slabem kilometru vzpona. To je naš cilj. Pod vrhom Paškega Kozjaka, na nadmorski višini 1063 m, stoji neogotska župnijska cerkev Sv. Jošta iz leta 1884. Poleg cerkve so še baročno zasnovana stavba župnišča, predelana v letu 1820, podružnična osnovna šola OŠ Mislinja, ta sicer ne obratuje več ter nekdanja mežnarija, tipična kozjaška stanovanjska hiša. Tu poteka tudi tromeja med občinami Dobrna, Velenje in Mislinja. Cerkev Sv. Jošta je najvišje ležeča cerkev v Občini Dobrna.

Povratek

Po isti cesti se spustimo do glavne makadamske ceste, s katere smo zavili in nadaljujemo v smeri za Vitanje po dobri makadamski cesti. Vseskozi  naravnost. Prvi odcep na desno gre proti Strmcu, naslednji levi gre proti Ostrici in je začuda označen. Sledi odcep na levo proti Basališču, ki je z 1272 metri najvišji vrh Paškega Kozjaka. Če si nameravate privoščiti obisk Basališča, s te strani je treba kolo od kmetije Jernejc kolo krajši čas porivati, medtem ko je spust po kolovozu proti kmetiji Javornik prav lagoden. Na priloženem gpx obisk Basališča ni zabeležen. Naslednji oster desni odcep gre na Brdce, kmalu za tem pa pridemo do malo prej omenjene kmetije Javornik, od koder gre asfaltna cesta proti Vitanju. Od Vitanja proti Novi cerkvi je še kakih pet kilometrov, blago navzdol.