Lisca

38 km

1512 m

2h 40 min

Primerno izhodišče za izlet na Lisco so poleg Sevnice tudi Rimske Toplice (210m). Avto pustimo pred Hotelom Rimske Toplice in se spustimo do Savinje. Reko prečkamo na edinem mostu v kraju in zavijemo desno. Po dveh klilometrih in pol, v vasi Brstnica zapustimo cesto ob Savinji in krenemo levo in navkreber. Cesta nas vodi skozi vasi Lože in Vodiško. Po slabih šestih kilometrih poti prispemo v vas Škofce, kjer cesta zavije levo proti Sv. Miklavžu.

Na desno pelje strma ozka cesta do hiš, naravnost pa vodi slab kolovoz. Mimoidoči so mi svetoval naj se obrnem, saj je cesta proti Gračnici v zelo slabem stanju. Seveda se nisem dal odgnati in sem zavil desno. Pri zadnji hiši je bilo ceste konec (405 m). Od tu naprej me je čakal poldrugi kilometer čudovitega spusta po gozdnem kolovozu, na trenutke zaraščenem, kar priča o tem, kako pogosto je v uporabi.

V trenutku sem bil v dolini, na cesti. Tu zavjemo levo, čez par sto metrov pa desno in v hrib (oznake so). Od tu naprej vodi lepa in strma, ozka asfaltna cesta, bolj ali manj ves čas po gozdu. Le del mimo zaselka Paneče vodi po sončnih travnikih. Še kratek vzpon preko gozda in pričaka nas prelep pogled navzdol na hribovsko vas Polana. Spustimo se do vasi, kjer nas oznaka usmeri desno. Sredi Polane pridemo do glavne ceste iz smeri Jurkloštra proti Sevnici. Zavijemo desno, smer za Lisco je lepo označena. Od zadnjih hiš pa do odcepa za Lisco je cesta zares strma. Še dve leti nazaj je tu stal znak, na katerem je bil naveden naklon ceste 30%. Ta del ceste je letos odnesel plaz. Ko pridemo na sedlo glavna cesta nadaljuje navzdol proti Bregu in naprej proti Sevnici, desno se odcepi cesta za Lovrenc, levo in navkreber pa pelje cesta na Lisco. Tu je še vedno znak, sicer samo 24%, pa vendar nažene strah v kosti. Čaka nas štiri kilometre zložnega klanca, ki popusti šele zadnjih petsto metrov pred Tončkovim domom na vrhu Lisce (948m). Pogledi na južno stran, na dolino Save so od tu resnično enkratni.

Povratek

Do križišča na sedlu se vračamo po isti poti, prečkamo glavno cesto in krenemo v smeri za Lovrenc. Do prvega ovinka gre cesta navzdol, potem pa nas čaka dober kilometer vzpona po robu čudovitih pašnikov nad Polano. Z mesta, kjer se cesta prevesi proti dolini (745m), se nudijo lepi razgledi na Savinjo in okoliške hribe. Tu je tudi konec asfalta in po lepi makedamski cesti se začnemo spuščati proti dolini. Malo nad križiščem, kjer zavijemo ostro levo v smeri Lovrenca stoji moderna kapelica, nasproti nje pa idilična gozdna hiška.

Malo pred odcpom, kjer je potrebno zaviti proti Lokavcu in naprej proti dolini, ugledamo slikovito cerkev Sv.Lovrenca. Ker je res lepa, se splača naresti en krog okoli nje, saj vzame vsega skupaj le dva klometra. Od cerkve se proti vzhodu ponuja pogled na vrh Lisce. Osrednji del ceste od Lovrenca proti Lokavcu je makedamski in speljan po serpentinah, ki ne dopuščajo prav visokih hitrosti. Od Lokavca do Gračenice je le še kilometer bolj kot ne položnega asfalta. Ko pridemo na glavno cesto ob Gračenici nadaljujemo navzdol proti Savinji, kmalu se peljemo mimo odcepa kjer smo zavili proti Ložam in do avta je le še streljaj.