Iški maraton

1902 m

5h 0 min

Mokrec

Startamo izpred »Centra Ig«. To je stavba v kateri je NLB, trgovina pekarne Pečjak, kavarna itd. Stoji ob edinem krožišču v središču Iga in ima dostojno veliko parkirišče. Vozimo v smeri Škofljice, zavijemo desno proti Kureščku in Golem. Po dobrem kilometru od odcepa, zavijemo desno (1) na gozdno cesto (oznak ni, malo niže je podoben neoznačen odcep, ki pa pripelje le do vikend hišic). Cesta se kar takoj začne precej strmo vzpenjati, a je vzpon precej enakomeren in ne zahteva kakih silnih naporov. Čez slabih pet kilometrov se priključimo na makadamsko cesto, ki pripelje iz Škrilj (2). Čez dober km (3) zavijemo ostro desno, levo gre cesta proti Starim žagam. Nikjer ni nobenih oznak, razen tistih, ki opozarjajo na prisotnost medvedov. Na naslednjem odcepu se držimo levo (4), prav tako na enem naprej (5). Po glavni cesti nadaljujemo še dober kilometer, ko zapustimo cesto, ki pelje proti Krvavi peči (sem se vrnemo dol grede) in sicer gremo levo (6). Čez približno kilometer je spet križišče – ostro levo je precej dober kolovoz, ki pa ni pravi, kakih 20m naprej sledi naslednji levi odcep, na tega zavijemo mi (po tem, ko smo odkrili da prvi ni pravi, ha, ha) (7). Cesta naravnost se nadaljuje proti Starim žagam in Zapotoku. Cesta, po kateri se peljemo naprej od križišča je sprva lepa in široka, zadnjih nekaj sto metrov pa preide v boren kolovoz. Na vrhu je mala jasa, brez vsakega razgleda.

Krvava peč

Vrnemo se po isti poti do križišča za Krvavo peč (6) in zavijemo levo v dolino. Do Krvave peči gre v glavnem na dol. V Krvavi peči ne zavijemo na glavno asfaltno cesto, ki gre proti Sekirišču in naprej proti Robu, ampak jo le sekamo in nadaljujemo po makadamu v smeri Mačkovca. Pri znamenju je odcep desno (slepa) za cerkev Sv. Lenarta in Bukovec, in levo v smeri Rute in Bloke, kamor zavijemo mi. Od tu naprej je cesta bolj na gor kot na dol, po njej pa pridemo do zapuščene lovske koče v Predgozdu (8). Pri lovski koči zavijemo desno in navzdol, smer Bloke, Osredek in Sv.Vid. Cesta na levo vodi proti Rupam in Velikim laščam. Spustimo se vse do Iške, peljemo čez most in zavijemo desno (9).

Krim

Cesta se čez poldrugi kilometer konča (10). Kakih 200m pred koncem ceste je levo in navkreber pešpot/kolovoz, izjemno težko prevozen. Po približno 500 m vzpona pridemo na makadamsko cesto, kjer zavijemo desno (11). Na naslednjem križišču zavijemo ostro desno proti Zahribu in Ravnam (naravnost gre cesta proti Jeršičam, kar je tudi ena izmed možnih variant). Ko pridemo preko sončnih travnikov in pašnikov do Sv.Vida, prispemo na križišče, kjer gre cesta na desno proti Osredku, levo pa proti Cerknici. Zavijemo v smeri Cerknice, čez par sto metrov pa zavijemo na makadam proti Koroščam (12). Kmalu pridemo do partizanskega obeležja na levi strani. Nadaljujemo po makadamu, bolj na gor kot na dol, a blago. Čez kakih šest kilometrov pridemo do glavne asfaltne ceste Cerknica – Rakitna (13). Zavijemo proti Rakitni, čaka nas kake 3 km ne prestrmega vzpona do Rakitne. Prečimo Rakitno, zavijemo proti Ljubljani in čez približno dva kilometra (14) je odcep na desno za Krim in Gornji Ig. Čakajo nas štirje kilometri blagega vzpona, na zadnjem ovinku do odcepa za Krim se spustimo, potem pa sledi (verjetno vsem dobro znana) cesta na Krim.

Spust

Spustimo se do glavne ceste Rakitna – Gornji Ig, zavijemo levo proti Gornjemu Igu, čez kaka dva kilometra je neoznačen odcep na levo (15). Po gozdni cesti nadaljujemo sprva kakih pet kilometrov bolj ali manj po ravnem, ko se cesta konča in zavijemo na kolovoz desno (16). Ko po relativno strmem delu pridemo spet na cesto, se držimo desno (17) in čaka nas dolg lep spust proti Tomišlju. Od tu do Iga je le še par kilometrov po ravnem asfaltu.