Vzdrževanje zadnjega pesta

12. februar 2021

Z malce pretiravanja, različnih tipov pest je skoraj toliko kot je različnih koles. Lotili smo se  pesta Spank Spoon, ki so ga pri Spank Industries pred leti vgrajevali na obročnike Spank Spike 28 Evo. Pesta Spoon so pri Spank izdelovali v letih 2011 – 2015, zato velja biti pri vzdrževanju zelo pazljiv, saj večine rezervnih delov ni več mogoče dobiti.

Potrebno orodje:

 

Postopek

 

Odvijemo hitri zapenjalec (QR15) in snamemo kolo. S pomočjo ključa za demontažo verižnika in ključa za matico zadnjega verižnika odvijemo zatezno matico, s katero je kaseta pritrjena na račno. To storimo tako, da prosti del verige ključa za demontažo ovijemo okoli enega od verižnikov, ključ za matico zadnjega verižnika pa zavrtimo v nasprotni smeri urinega kazalca. Zatezni prstan (matica) je po navadi precej močno privita, zato za njeno odvijanje lahko pričakujete uporabo kar velike sile. Pri vrtenje ključa si pomagamo z viličastim ključem 24mm. Odstranimo kaseto in pazimo, da ne izgubimo nobenega dela.

Sedaj pride na vrsto razstavljanje pesta. Uporabimo dva 17mm viličasta ključa. Z enim fiksiramo os na strani z račno, z drugim pa odvijemo pokrov na drugi strani (strani kjer je zavorni disk). Ključ vrtimo v nasprotni smeri urinega kazalca. Ko smo odstranili pokrov, na nasprotni strani izvlečemo os. Snamemo račno in pazimo da ne izgubimo distančnika. S suho krpo očistimo vse dostopne dele.

Če se nameravate lotiti servisa račne, podrobnejši opis najdete v sestavku Vzdrževanje račne.

Z Motoreksovo mastjo namažemo os, distančnik, pokrove (end caps) in tesnila. Ker imamo opravka z industrijsko zaprtimi ležaji, le teh praviloma ni potrebno mazati. Na zgornjem delu račne, pod zatezno matico je ležaj zaščiten z gumijastim tesnilom. Tega ni priporočljivo odstranjevati, saj obstaja kar precejšnja verjetnost, da ga bomo pri tem poškodovali. Malenkost ga odmaknemo, z vatirano palčko očistimo površino pod tesnilom in jo temeljito namažemo ter tesnilo potisnemo nazaj na svoje mesto. Ta sloj masti bo preprečeval vodi morebiten vstop do ležaja.

Račno namestimo v ležišče na pestu in vstavimo namazano os. Z viličastima ključema 17mm privijemo oba pokrova, priporočen navor je 8-10Nm. Predno na račno nataknemo kaseto, račno na zunanji strani nežno namažemo z Motoreksovo belo mastjo. Zatezno matico privijemo s ključem za matico zadnjega verižnika, priporočen navor je 35 – 50 Nm.

Obročnik s hitrim zapenjalcem pritrdimo v okvir kolesa in po potrebi nastavimo zavore.

  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika