Vzdrževanje Race Face gonilnega ležaja

07. februar 2021

Gonilni ležaj je zaželjeno občasno očistiti in hkrati preveriti, če so ležaji nepoškodovani oziroma še vedno delujejo optimalno. Ali je to potrebno storiti pred začetkom vsake sezone, ali je interval lahko daljši, naj se vsak odloči sam.

V primeru našega starega dobrega Uncle Jimba (Rose, letnik 2015), smo imeli opravka s precej eksotično kombinacijo »press-fit« ležaja in »ISIS« osi (Race Face, model »Respond«).

Demontaža

Potrebno orodje:

  • imbus 8mm
  • navorni ključ
  • cevasti ključ 15mm
  • snemalec gonilke
  • adapter za octalink (opcija)

Z imbusom 8mm odvijemo vijak, s katerim je pritrjena gonilka z verižnikom. Odvijamo v nasprotni smeri vrtenja urinega kazalca, oziroma nasprotno od vrtenja gonilke med vožnjo.

Za snemanje gonilke lahko uporabimo prilagojen snemalec za octalink tip osi, lahko pa uporabimo tudi klasični snemalec za konično os, le da v tem primeru potrebujemo še poseben adapter (Shimano TL-FC15 Adapter for Octalink Crank Puller). Potisni vijak snemalca gonilke se med snemanjem upira v os. Ker je sta osi tipa ISIS ali octalink votli, konica potisnega vijaka klasičnega snemalca pa manjša od odprtine osi, se potisni vijak nima ob kaj upreti. To je razlog za uporabo adapterja, ki ni nič drugega kot malo večja podložka, ki »zapre« odprtino osi.

 

»Glavo« snemalca pazljivo uvijemo v gonilko, v smeri urinega kazalca. To storimo ročno, brez uporabe orodja, saj je navoj v aluminijasti gonilki precej občutljiv na uporabo sile. Predvsem pa jo moramo uviti do konca navoja, v nasprotnem primeru obstaja velika verjetnost, da med snemanjem ne bomo sneli gonilke, ampak bomo uničili navoj. Potisni vijak naj bo do konca odvit iz »glave«, tako da naležna površina potisnega vijaka oziroma adapterja ne gleda iz glave.

S cevastim ključem 15mm, v smeri urinega kazalca privijamo potisni vijak toliko časa, da se gonilka do konca ne sname z osi. Kaj se dogaja med snemanjem, je zelo nazorno prikazano na spletni strani ParkTool.

Izvlečemo gonilko z osjo. Očistimo vse dele in preverimo delovanje ležajev. Če gre za press-fit ležaje kot v našem primeru, jih le obrišemo in namažemo z vodoodporno mastjo Motorex Bike Grease 2000. Na tanko namažemo tudi os.

Čiščenje verižnika

Ni boljše priložnosti za čiščenje verižnika kot takrat, ko so gonilke snete s kolesa. V primeru, da imate dvo ali troredni verižnik, ga je pametno povsem razstaviti. Le v tem primeru bomo namreč prišli tudi do najbolj skrite umazanije. Vse kar bomo za to potrebovali je:

  • imbus 5mm
  • navorni ključ

Obenem ko čistimo verižnike, preverimo ali so zobje še vedno v dovolj dobri »kondiciji«.  Če so preveč obrabljeni, verižnike  zamenjamo. Naši so bili že kar dobro zdelani, so pa nadomestni Race Face verižniki tako dragi, da bi bilo pametneje kupiti kar cel komplet z gonilkami vred. Shimanovi verižniki imajo razmak med odprtinami za vijake (BCD = Bolt Circle Diameter) sicer enak kot Race Face (na večjem verižniku 104mm, na manjšem pa 64mm), a jih kljub temu brez predelave ni možno zamenjati. Predno vijake privijemo z navornim ključem (11,3 Nm), jih dobro očistimo. Da se med vožnjo ne bi zrahljali, jih je priporočljivo namazati s thread lockom.

Montaža

Rahlo namaščeno os potisnemo skozi cev gonilnega ležaja. Utore na zunanjem delu osi, kamor bomo nasadili gonilko z verižniki, namastimo z Motorexovo belo mastjo. Nasadimo gonilko z verižniki in pazimo, da gonilki ležita v ravni liniji, oziroma je med njima iztegnjen kot (180o). Za pritrditev gonilke uporabimo 8mm imbus ključ in navorni ključ (61 Nm), s katerim privijemo vijak v os.

 

  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika