Predelava uvodnice pletenice

28. maj 2022

Kot smo že pisali v enem od predhodnih prispevkov, velja biti pri menjavi potopne sedežne opore pozoren na tip ročice daljinskega upravljalnika. Ker je uporaba zgolj zadnjega menjalnika pri gorskih kolesih postala standard, se je na levi strani krmila pod zavorno ročico pojavil prazen prostor. Večina potopnih opor je danes opremljena z ročico, ki jo namestimo na mesto, kjer je bila pri starejših kolesih prestavna ročica sprednjega menjalnika. Taka ročica pa za tiste, ki še vedno prisegamo na sprednji menjalnik, ni najprimernejša. RockShox za kolesa s sprednjim menjalnikom še vedno ponuja potopne opore Reverb z ročico »plunger«.

Lepotna napaka

Tudi Brand-X ima v ponudbi izvedbe z ročico, ki jo je moč kombinirati z ročico sprednjega menjalnika. Položaj na krmilu resnici na ljubo ne omogoča tako elegantnega upravljanja kot Reverbov »plunger«, se ga pa človek kljub temu hitro privadi. Če smo se položaju ročice hitro privadili, pa nas je vedno bolj motil položaj bovdna. Vse mogoče smo poskušali, spreminjali položaj ročice, obračali kovinsko uvodnico... Bovden pa je vsem našim naporom v posmeh, še vedno štrlel pred krmilo. Skrbelo nas je, da bi se izpostavljeni del v primeru padca lahko poškodoval in bi bilo s tem prizadeto delovanje potopne opore. Predvsem pa je bila zadeva smešna in že samo zaradi tega moteča. Tako zelo, da smo sklenili ukrepati.

Uvodnica (inner cable lead)

Razlog za to »anomalijo« je slejkoprej prekratka, pod kotom 900 ukrivljena kovinska uvodnica, ki je standarden sestavni del potopne opore. S samo uvodnico sicer ni nič narobe, je pa zaradi ročice menjalnika pod krmilom taka gneča, da jo je nemogoče obrniti vzporedno s krmilom.

Sprva smo razmišljali, da bi prekrivili kar obstoječo uvodnico, a se je izkazalo, da je za kaj takega prekratka. Malo smo pobrskali po zabojih s starimi rezervnimi deli in hitro našli primerno »žrtev«. To je bila klasična uvodnica starejših V-brake zavor, precej daljša od obstoječe, a s popolnoma enakim tako notranjim kot zunanjim premerom. Predvsem pa brez vsake škoda, če bi šlo kaj narobe.

Iz uvodnice smo ne eni strani odstranili aluminijast valjček in izvlekli plastično cevko, ki pletenici omogoča nemoteno drsenje znotraj uvodnice. Stožičasti del na drugi strani uvodnice je bilo potrebno odžagati. Uvodnico smo pazljivo vpeli v primež in stožičasti del odžagali z ročno žago za kovino. Robove smo zgladili s pilo.

Krivljenje uvodnice

Da se cevka ne bi deformirala, jo je potrebno pred krivljenjem napolniti s primernim polnilom. Za krivljenje cevi z večjim premerom, se kot polnilo po navadi uporablja kar mivka. Ker bi tako drobno cev težko napolnili z mivko, smo se odločili za pleteno bakreno žico podobnega premera in jo potisnili v uvodnico. V kos lesa smo zavrtali 4mm luknjo in vanjo potisnili uvodnico do točke, kjer smo se jo namenili ukriviti. Uvodnico smo s plinskim gorilnikom segreli in jo z uporabo ploščatih klešč ukrivili v željeno obliko.

Uvodnico smo ohladili pod tekočo vodo. Opremili smo jo z valjčkoma in vzmetjo za uravnavanje napetosti pletenice, ki smo jih predhodno odstranili z originalne uvodnice. Skozi vse to smo potisnili plastično cevko in odrezali njen odvečni del.

Za približno toliko, kolikor je nova uvodnica daljša od stare, smo prikrajšali bovden. Od ročice, skozi uvodnico in bovden, smo napeljali pletenico ter jo pritrdili na aktivator potopne opore, kot je podrobno opisano v prispevku menjava potopne sedežne opore. Prikrajšali smo še pletenico in zaščitili vrh z aluminijasto kapico. Potopno oporo in sedež smo vrnili na svoje mesto in preverili delovanje sistema.

Kot otroci smo se veselili ob pogledu na bovden, ki zopet tesno ob krmilu  zavija proti okvirju. Tako, kot to mora biti.

Potrebno orodje:

V našem primeru smo potrebovali:

  • Imbus ključi 4mm, 3mm, 2mm
  • Škarje za rezanje pletenice in bovdna
  • Ročna žaga za kovino
  • Pila
  • Električni vrtalnik
  • Sveder 4mm
  • Plinski gorilnik
  • Klešče

 

  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika