Odzračevanje daljinca potopne opore

01. december 2021

Za gorskega kolesarja je postala potopna opora standarden del opreme. Vsaj tako pomembna kot vzmetenje ali disk zavore. Se pa lahko, sploh tista s hidravličnim upravljalnikom, spremeni v nočno moro, če na začetku dolgotrajnega vzpona sedeža ne moremo  vrniti v zgornji položaj... Da do tega ne bi prišlo, je upravljalnik priporočljivo občasno  odzračiti. V nadaljevanju je opisan postopek odzračevanje »daljinskega upravljalnika« potopne opore Rock Shox Reverb Stealth B1.

Potrebno orodje:

  • Torx T 10
  • Torx T 25
  • Imbus 4mm
  • navorni ključ
  • vezice
  • set za odzračevanje potopne opore

Najprej je sedež potrebno dvigniti v najvišji položaj. Če je to mogoče, seveda. V našem primeru  se opora na stiskanje ročice daljinskega upravljalnika (plunger) namreč ni več odzivala. Najverjetneje zaradi (pre)obilice zraka v sistemu.

Zato smo izvedli »pred-fazo«. S Torx ključem T10 odvijemo odzračevalni vijak iz ročice upravljalnika in v navoj pritrdimo odprto brizgalko (brez bata za stiskanje) z nekaj mililitri olja. Obrišemo morebitno razlito olje. Stiskamo ročico (in opazujemo zračne mehurčke, ki se izločajo skozi tekočino v brizgalki) toliko časa, da hidravlika »prime« in potisne sedežno oporo v zgornji položaj.

Če je notranja cev (s sedežem)  v najvišjem položaju, to fazo seveda izpustimo in začnemo z opisanim postopkom.

Postopek   

1             Ker odzračujemo stealth oporo, odvijemo sedež in ga odstranimo (imbus 4mm).

2             S pomočjo Torx ključa T25 s krmila odvijemo ročico upravljalnika.

3             Zrahljamo zatezno objemko in pazljivo izvlečemo sedežno oporo. Pri tem z drugo roko v odprtino okvirja hkrati potiskamo cevko (bovden).

4             sedežno oporo namestimo tako, da je odzračevalni vijak obrnjen navzgor – v tem položaju sedežno oporo z vezico pritrdimo na obroč kolesa. Pod sedežno oporo namestimo krpo, da tekočina ne bi tekla po zavorah...

5             Začasno namestimo ročico upravljalnika nazaj na krmilo (kamor pač dopušča dolžina bovdna). Ročico upravljalnika obrnemo tako, da je odzračevalni vijak na najvišji točki.

6             Privijemo »speed adjuster« v obratni smeri puščice  (= v najbolj počasen položaj) – do konca!!!  Le v tem primeru bomo v sistem dovedli dovolj hidravlične tekočine.

7             Napolnemo RockShox brizgalko z 20ml hidravlične tekočine. Brizgalko obrnemo navzgor, jo pritisnemo na krpo in iztiskamo ves zrak – vse dokler ni prisotnega nobenega mehurčka zraka več.

8             S Torx ključem T10 odvijemo odzračevalni vijak na ročici upravljalnika in v navoj pritrdimo brizgalko. Obrišemo morebitno razlito tekočino.

9             Napolnemo še drugo brizgalko in sicer z vsaj 5ml tekočine

10           S Torx ključem T10 odvijemo odzračevalni vijak iz sedežne opore in v navoj pritrdimo brizgalko. Obrišemo morebitno razlitio tekočino.

11           Sedaj stiskamo brizgalko na ročici upravljalnika, z brizgalko na sedežni opori pa tekočino z drugo roko vlečemo ven.

12           Nato stiskamo brizgalko na sedežni opori  in vlečemo na ročici upravljalnika

13           Izmenično ponavljamo toliko časa, da se v nobeni brizgalki ne pojavljajo več zračni mehurčki.

14           Najprej odvijemo brizgalko z odzračevalnega ventila na sedežni opori in s Torx T10 namestimo na svoje mesto odzračevalni vijak. Pritrdimo ga z navornim ključem (1,1 – 2,2 Nm).

15           Očistimo izteklo olje s krpo in izopropanolom.

16           Hkrati pazljivo povlečemo bat brizgalke, pritrjene na ročici upravljalnika in potisnemo plunger (bat) na ročici upravljalnika. Pri tem se v brizgalko sproščajo mehurčki zraka. V naslednjem koraku pritisnemo na bat brizgalke, tako da plunger na ročici do konca izskoči ven. Pazljivo ponavljamo ta proces, vse dokler ni več mehurčkov!!!!! Na koncu pritisnemo bat brizgalke, tako da plunger na ročici do konca izskoči ven!!!

17           Odvijemo brizgalko z odzračevalnega ventila na ročici upravljalnika in s Torx10 namestimo na svoje mesto odzračevalni vijak. Pritrdimo ga z navornim ključem (1,1 – 2,2 Nm).

18           Očistimo izteklo olje s krpo in izopropanolom.

19           Pritisk v sistemu (oz. uspešno opravljeno delo) testiramo tako, da pritisnemo na plunger in ga pustimo, da izskoči ven. To ponovimo 5x. Ko je plunger sproščen (v zunanjem položaju), ga poskusimo potegniti še bolj ven. Če ne gre, pomeni da smo delo dobro opravili. Če pa ga lahko dodatno povlečemo, sistema nismo dobro napolnili s hidravlično tekočino.

20           Zavorno ročico pritrdimo nazaj na svoje mesto.

21           Odvijemo začasno nameščeno ročico daljinskega upravljalnika.

22           Sprostimo sedežno oporo (prerežemo vezico).

23           Spodnji del cevi sedežne opore namažemo z Motorex White Grease (= friction paste). Ta onemogoča, da bi se zunanji del sedežne opore pomikal v notranjost cevi okvirja.

24           Sedežno oporo namestimo v okvir. Medtem ko jo potiskamo v okvir, na drugi strani cevko (bovden) pazljivo vlečemo iz okvirja.

25           Pritrdimo objemko sedežne opore. Uporabimo navor, kot ga predpisuje proizvajalec okvirja, nikakor pa ne več kot 6,7Nm!!!! Če je navor večji, se lahko deformira zunanja cev sedežne opore, ta ustvari pritisk na notranjo cev in ji prepreči, da bi se gibala gor/dol.

26           Z imbus 4mm privijemo sedež na svoje mesto, pritrdimo  ga z navornim ključem (8-10 Nm)

27           Privijemo ročico upravljalnika s Torx T25, pritrdimo ga z navornim ključem (2,8 – 3,4 Nm)

28           Testiramo delovanje opore: pritisnemo na plunger, z drugo roko pa potisnemo sedež navzdol. Sedež mora ostati v spodnjem položaju. S ponovnim pritiskom na plunger se mora sedež dvigniti v zgornji položaj.

29           S speed adjusterjem prilagodimo hitrost delovanja. In to je to!!!

Več na original SRAM videu.

 

 

 

  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika