Menjava zračnice na terenu

17. november 2019

Menjanje zračnice na terenu zna biti povsem zabavno. Če je časa dovolj, smo v dobri družbi in je vreme sončno, seveda. Če pa se pripravlja na nevihto ali se večeri, ali nam zmrzujejo prsti na rokah, bi temu težko rekli zabava. Na vsak način, v ruzaku imejte vedno rezervno zračnico, priročno tlačilko in plastične snemalce. Če greste na daljšo turo morda še set za krpanje in rezervni zložljivi plašč. Nikoli ne veš. Lahko si omislite tudi samolepilne krpice, te ne zavzamenjo praktično nobenega prostora.

Še nasvet ali dva. Če imate zračnico s francoskim ventilom (presta), je priporočljivo imeti s seboj nastavek, ki ga privijemo na vrh ventila in ga tako "spremenimo" v avtomobilskega (Schrader). Z ročnimi tlačilkami je po navadi sicer možno napolniti obe vrsti ventilov, a se bistveno boljše obnašajo pri polnjenju avtomobilskega ventila. Nastavek nam bo prišel prav tudi, ko bomo na prvi bencinski črpalki hoteli bolj resno povišati tlak v pnevmatikah. To je zna biti koristno v primeru, ko imamo "tubeless ready" plašč, pa kljub temu uporabljamo zračnice. Z ročno tlačilko je pnevmatiko namreč nemogoče napolniti do te mere, da bi se plašč po celem obodu enakomerno prilegal obroču. 

Ko skušate z ročno tlačilko napolniti tlak v pnevmatikah, je najbolje, da obroč leži na tleh, tlačilka pa je uprta v tla. Za to bo verjetno treba podložiti kamen ali kak drug ploščat in primerno debel predmet. Na ta način se izognete marsikateri težavi. Če ima vaša zračnica francoski (presta) ventil, ga s prosto gibajočo tlačilko z lahkoto odtrgamo, v najboljšem primeru skrivimo. To pa zna biti težava, sploh če smo kje daleč od civilizacije.

V spodnji galeriji si lahko ogledate, kako stvar poteka na terenu. Če imaš vse pri roki, je stvar lahko čisto zabavna. 

  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika