Menjava tubeless traku

15. februar 2023

Po večletni uporabi, vsled pogostega snemanja in ponovnega nameščanja plašča, pri tem pa ne najbolj zbrane uporabe snemalcev (vzvodov za demontažo plašča), se je tubeless trak na obročniku poškodoval do te mere, da ni bil več zrakotesen. Potrebno ga je bilo zamenjati.

Potrebno orodje:

Najprej odstranimo stari trak in z obroča očistimo morebitne ostanke tesnilnega mleka. Sliši se enostavno, vendar je to vsekakor najbolj zahteven del celotnega opravila. Pomagamo si lahko s toplo vodo in milnico, gobico in krtačo. Če ostankov lepila ne moremo v popolnosti odstraniti, se bomo morali poslužiti kakšnega bolj agresivnega čistila. Ko je površina res brezhibno čista, obroč dobro posušimo. Z metrom zmerimo širino starega traku, ali pa s pomičnim merilom preverimo notranjo širino obroča. Seveda notranjo širino obroča lahko preverimo tudi na proizvajalčevih spletnih straneh, če le poznamo model in letnico izdelave. V našem primeru gre za proizvajalca DT SWISS, model  M1900 in letnik 2016 z notranjo širino obroča 22,5 mm.

Če hočemo doseči popolno zrakotesnost, izberemo trak, malenkost  širši od notranje širine obroča. Preširok ne sme biti, da ne pokrije roba obroča, v katerega nasede plašč. Odločili smo se za trak proizvajalca Muc-off širine 25mm. Tik preden se lotimo lepljenja novega traku, obroč še enkrat dobro prebrišemo z izopropanolom. Površina mora biti res popolnoma čista, v nasprotnem primeru bo zrakotesnost vprašljiva. Priporočljivo je, da je med lepljenjem traku obročnik pričvrščen tako, da ga je mogoče vrteti in zagotavljati konstantno napetost traku. Če nimamo stojala za centriranje koles, obročnik lahko vpnemo v vilice. Je pa mogoče trak povsem korektno nalepiti tudi brez tega.

Z lepljenjem začnemo nasproti od odprtine za ventilček. Vrtimo kolo in pazimo, da bo trak stalno dobro napet. Enakomerno ga lepimo na obročnik tako, da ga s prstom sproti pritiskamo na notranjo površino obročnika.  Ko smo okoli, prekrijemo še kakih deset centimatrov in trak odrežemo. Muc-off ima v kompletu še dodaten zaključni trak, ki ga nalepimo preko odrezanega mesta. Dvomim pa, da ima poleg reklamne še kakšno drugo funkcijo. Po tem, ko je trak nalepljen preverimo, da pod trakom ni zračnih mehurčkov. Ker najverjetneje so, jih s pritiskom prstov »odstranimo«. S šilom preluknjamo trak skozi odprtino za ventilček in po potrebi odprtino »očistimo« z drobno okroglo pilo. Končno namestimo še ventilček.

Kot rečeno, razen čiščenja obroča gre za relativno enostaven postopek, kako to opravijo v Muc-off  si lahko ogledate na portalu youtube. Mimogrede, na sistem tubeless je mogoče predelati tudi nekatere navadne obročnike. Kako, si lahko ogledate na spletni strani Parktool.

  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika