Menjava sedeža

06. november 2015

Neskončna želja po menjavi sedeža me preganja vsako pomlad znova. Kako hudiča sem lahko prevozil celo lansko sezono (in še nič koliko sezon prej) na tako neudobnem sedežu? Ko se po nekaj vožnjah rit »utrdi«, me po navadi tudi sla po razmetavanju denarja mine.

Če pa vam sredi sezone zaradi preutrujenosti materiala poči jekleni nosilec (rail) sedeža, je pač potrebno ukrepati. Izbira novega sedeža je vse prej kot preprosta, saj ni nobene neposredne povezave med ceno in tem, kako nam bo sedež med vožnjo ustrezal. Višja cena je največkrat le odraz kakovosti uporabljenih materialov in posledično nižje teže. Nekateri proizvajalci izdelujejo enak tip sedeža v različnih širinah (kot primer omenjam Specialized Henge, verziji 143mm in 155mm). Na pooblaščenih servisih je moč zelo na hitro opraviti meritev razdalje med medeničnimi kostmi, kar nam olajša odločitev vsaj glede širine sedeža.

Potrebno orodje:

• imbus ključ (po navadi 4mm ali 5mm)

• navorni ključ

• vodna tehtnica

 

Da odstarnimo stari sedež, je potrebno odviti vijaka, ki fiksirata drsne sani sedeža v spono sedežne opore (seatpost clamp). Dimenzija vijaka je v precejšnji meri odvisna od tipa sedežne opore. Če imamo oporo z le enim vijakom (single-bolt seatpost), je ta po navadi večjih dimenzij (8mm). Danes so pogosteje v uporabi sedežne opore z dvema vijakoma (two-bolt seatpost). Vijaka sta lahko na straneh ali pa spredaj/zadaj, kot je to v primeru Rock Shox Reverb.

Ko odstranimo stari sedež, temeljito očistimo vse površine s suho krpo. Predno namestimo zgornji in spodnji del spone, drsne sani sedeža diskretno naoljimo (kot na splošno velja za vse površine, kjer se stikata dve kovinski ploskvi). Novi sedež in pravilno nameščeno spono privijačimo na sedežno oporo. Med vožnjo na sedež stalno delujejo velike sile, zato se vijaka prej kot slej lahko razrahljata, posledično pa se obrabi sedežna opora. Da do tega ne bi prišlo, je vijaka še predno ju privijemo, dobro namazati s thread-lock lepilom.

Predno vijaka do konca privijemo, nastavimo položaj sedeža »naprej–nazaj«, odvisno od željenega položaja, velikosti kolesarja..., vendar ne izven intervala, označenega na drsnih saneh. Prav tako nastavimo tudi kot sedeža glede na podlago. Za povprečno »cross country« ali »trail« vožnjo je najprimerneje, če je sedež nastavljen vodoravno. Tisti, ki se ukvarjajo z bolj »gravitacijsko« vožnjo, si zadnji konec sedeža obrnejo za malenkost proti tlem. Ko smo sedež nastavili, vijaka do konca privijemo z navornim ključem. Kakšno silo bomo za to uporabili, je najbolje preveriti pri proizvajalcu sedežne opore. V primeru Rock Shox Reverb je to 8 – 10 Nm.

  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika