Čiščenje in podmazovanje

02. junij 2012

Nisem prepričan ali je res ali pa je to samo občutek, da kolo laže poganjam takrat kadar je čisto in namazano kot tisti krat, ko je zadnji verižnik poln strjenega blata, masti in travniškega rastja. Pa saj je vseeno. Enostavno se raje usedem na čisto kolo. Dejstvo je tudi, da se veriga in verižnika manj obrabljajo, če so namazani. Ne nazadnje, med čiščenjem tudi hitreje opazim, če se je kak vijak zrahljal ali celo odpadel.

Čiščenje

Pranju kolesa z vodo se, če je le mogoče izognite. Ko pa po razmočeni »off-road« izkušnji ni možno prepoznati barve kolesa, nam kaj drugega enostavno ne preostane. Nikdar se ne poslužujte tlačnih čistilcev, saj močan curek vode lahko izpodrine maščobo iz ležajev. Po pranju kolo pustite, da se popolnoma osuši. Če je kolo le močno zaprašeno od divjega spusta po izsušeni makadamski cesti, ga raje kot spirajte z vodo, le dobro ometite z ročnim omelom. Po tem, ko kolo postane spet prepoznavno, je čas da se lotimo verige in verižnikov.

Verigo najbolje očistimo z enostavno napravico, ki jo lahko kupimo v vsaki bolje založeni kolesarski trgovini. V napravo natočimo čistilno tekočino in jo namestimo na verigo. Z eno roko držimo napravo, z drugo pa vrtimo gonilko v nasprotni smeri. Najlaže je, če je kolo med tem vpeto na stojalu. Veriga teče v čistilu med tremi vrtečimi se krtačkami, ki popolnoma očistijo tudi sicer nedostopne dele verige. Pazimo, da čistilo ne teče po pnevmatikah ali diskih. Čistila za čiščenje verige so (pre)draga, teoretično bi lahko za ta namen uporabili tudi bencin, a namenska čistila hitreje hlapijo in očiščene dele lahko prej mažemo. S čopičem lahko čistilo nanesemo tudi na oba verižnika, da kasneje s krpo laže in bolj temeljito odstranimo umazanijo. Največ nesnage se ponavadi nabere v režah med posameznimi zobniki. Sedaj se lotimo še obeh menjalnikov. Tudi tu prav pridejo čopič, čistilo in krpa. Da kolo dolgo ni bilo očiščeno, se najbolje vidi po strjeni umazaniji na vodilnem in napetostnem kolescu zadnjega menjalnika. Bolj skrite dele menjalnika (vzmet) lahko očistimo tudi s čistilnim sprejem za zavore. S tem istim sprejem v tej fazi »speremo« še čeljusti kolutnih zavor. Vse preostale dele kolesa kot so okvir, platišča, opora sedeža, vilice in krmilo temeljito prebrišemo.

Podmazovanje

Šele ko je kolo popolnoma suho, se lotimo podmazovanja. Sam najraje uporabljam olja v dozah pod pritiskom, namenjena za kolesa. Pri pršenju moramo biti pozorni, da maščoba slučajno ne zaide na rotorje zavor. Po tem, ko temeljito namastimo verigo, odvečno maščobo na zunanjih površinah obrišemo. Verižnikov praviloma ni potrebno dodatno mazati, saj jih namasti veriga, ko teče po njih. Je pa nujno namazati vzmet menjalnika. Sam vedno »na hitro« pošpricam še vse ostale vrteče dele, par kapljic stisnem v ležaje, namažem oporo sedeža... Na koncu seveda vse prebrišem s krpo.

Čisto za konec si prihranimo čiščenje zavornih diskov. Verjetnost, da je med čiščenjem in mazanjem preostalih delov kolesa na diske prišla umazanija ali še huje maščoba, je velika. Zato na povsem čisto krpo nanesemo čistilo za zavore (po navadi so to hitro hlapne tekočine za razmaščevanje - degreaser, lahko uporabimo tudi izopropil alkohol) in z njo temeljito očistimo diske.

  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika